poniedziałek, 21 listopada 2016

Ciekawe kierunki studiów

Dziś post taki ciekawostkowo-naukowy, bo zebrałam kilka kierunków studiów, które wydają mi się ciekawe do nauki.

Administracja i cyfryzacja – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Już chyba w każdym urzędzie na terenie całe Polski wszystko znajduje się w komputerach. Niektórzy urzędnicy nadal mają problem z obsługiwaniem tych urządzeń, dlatego z pomocą przychodzi nowe pokolenie oraz nowy kierunek studiów – administracja i cyfryzacja. Oprócz wiedzy z zakresu obiegu dokumentów i przygotowywaniu wniosków studenci uczą się także obsługi narzędzi cyfrowych wykorzystywanych  administracji.



Humanistyka 2.0 – Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Ten kierunek łączy nauki humanistyczne z informatyką. Studenci nauczą się nie tylko wytwarzania podstawowych gatunków piśmienniczych, ale także rozprzestrzeniania ich w Internecie. Oprócz zdolności twórczych osoby studiujące humanistykę drugiej generacji zapoznają się także z zagadnieniami, takimi jak: korekta i adiustacja tekstu, zasady składania tekstu, tworzenie stron internetowych i ich pozycjonowanie, specyfika mediów społecznościowych, zarządzanie informacją, obsługa zaawansowanych technologii cyfrowych, programowanie gier komputerowych.



Bioinformatyka – Politechnika Poznańska, Uniwersytet Gdański i inne
Bioinformatyka obejmuje tworzenie i rozwój baz danych, algorytmów obliczeniowych i technik statystycznych. Zajmuje się rozwijaniem narzędzi do analiz, oraz narzędzi do przetwarzania informacji, które przechowuje się w bazach danych. Niestety, są to już studia dla typowych „ścisłowców”, ponieważ przydatne będą zdolności z takich przedmiotów jak matematyka, fizyka, chemia czy biologia.



Neuroinformatyka – Uniwersytet Warszawski
Ludzki mózg to bardzo skomplikowana rzecz. Neuroinformatycy czerpią wiedzę z różnych dziedzin, aby lepiej rozumieć jego działanie. Efektem tego przedsięwzięcia może być tworzenie sztucznej inteligencji lub pomoc chorym w funkcjonowaniu i nawiązywaniu kontaktu ze światem.



Audiofonologia – Uniwersytet Medyczny w Poznaniu i inne
Audiofonologia jest nauką, której przedmiotem badań jest słuch, kształcenie głosu, mowy i języka u człowieka. W przypadku zaburzeń słuchu w zakres jej zainteresowań wchodzi część medycyny, pedagogiki, logopedii oraz zaopatrzenie w aparaty słuchowe. Studenci poznają podstawy fizyki dotyczące praw akustyki i elektroniki, które są istotne dla budowy i funkcjonowania aparatów słuchowych oraz właściwego ich doboru.



Zootechnika – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie i inne
Zootechnika to nauka o racjonalnym chowie, hodowli i użytkowaniu zwierząt. Student nabiera wiedzy o ich zachowaniach, żywieniu i pielęgnacji. Uczy się takich przedmiotów jak: żywienie zwierząt i paszoznawstwo, profilaktyka i dobrostan zwierząt, towaroznawstwo surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego, biotechnika rozrodu i diagnostyka genetyczna, planowanie i organizacja pracy hodowlanej. Najczęściej zatrudnienie znajduje w doradztwie rolniczym lub administracji rządowej lub samorządowej związanej z rolnictwem.


Które z tych kierunków najbardziej Was zainteresowało? A może studiujecie, studiowaliście lub zamierzacie studiować jakiś inny niebanalny kierunek?

Źródła tekstu: kierunki.net
Źródła zdjęć: pinterest.com, uwm.edu.pl, researchonline.pl
____________________

Nie wiem, jakim cudem, ale zapomniałam napisać postu. Nie mam pojęcia, jak to się stało, bo zawsze z tyłu głowy mam „napisać post, napisać post”, ale budzę się dzisiaj rano i mam wrażenie, że czegoś nie zrobiłam. Cóż, skleroza nie choroba… 

11 komentarzy :

  1. Interesujące kierunki :-) Z tego co wiem ,nadal gorącym zawodem po studiach jest programista. Gdybym miała wybierać kierunek dla siebie byłabym mało oryginalna, gdyż marzy mi sie archeologia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ciekawszych kierunków, które prawie studiowałam - prawie bo się okazało, że Polska to kraj trzeciego świata i na studia zagramanico mnie nie stać to music technologies, digital arts i creative sound technology. Już pomijam te social media itp kierunki, które czasem mają dziwne nazwy, wystarczy mi moje obecne stanowisko, które brzmi jak typowy Janusz w korpo, a koniec końców można by je podsumować jako konserwator powierzchni internetowych. Marzy mi się studiować coś ciekawego, chociaż mój obecny kierunek też należy do dziwnych cudów - mam wrażenie, że na studiach więcej spędzam czasu w kościele niż na filologii :D O jeszcze sobie przypomniałam - miałam kiedyś okazję dostać się na teleinformatykę, ale zwiałam jak się okazało, że jestem jedyną kobietą na roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, widzę masę interesujących kierunków - post na pewno przydatny dla tych, co nie potrafią się zdecydować na żaden 'powszechnie' znany kierunek :P O większości z nich nie słyszałam, aczkolwiek nad zootechniką nawet się kiedyś zastanawiałam, ale ostatecznie zrezygnowałam na rzecz nauki o duszy ludzkiej - czy słusznie? Okaże się za kilka lat xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy kierunek myślę, że jest naprawdę meeega przydatny, zwłaszcza w dzisiejszych czasach ! ;) Jak dla mnie bardzo interesujący kierunek to Zootechnika i Neuroinformatyka.

    Pozdrawiam ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej z wymienionych kierunków przez Ciebie podoba mi się neuroinformatyka, zdecydowanie jest to krok w przyszłość, praca po tym z pewnością jest plus dodatkowo można pomagać ludziom. Wynalezienie nowej metody do walki z chorobami polepsza świat i fajnie, że są osoby, które takie kierunki wybierają. Niestety sama nie jestem aż tak obeznana w tych tematach, jednak wydaje mi się, że też mam dość ciekawy kierunek studiów a mianowicie Inwestycje i nieruchomości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tych kierunków słyszałam tylko o jednym więc na prawdę mnie zaskoczyłaś. :) Sama nie wiem, który podoba mi się najbardziej. Każdy z nich jest na swój sposób interesujący.
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Część kierunków wydaje się byc takimi nietypowymi. Chyba najciekawszym dla mnie jest zootechnika, tym bardziej, że kiedyś nawet przez chwilę myślałam, żeby na to pójść.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zootechnika wydaje się ciekawa :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba jestem strasznie wybredną osobą, bo żaden z tych kierunków nie przypadł mi do gustu ;) Jednak jeśli miałabym wybierać to wybrałabym neuroinformatykę. Z tego co widzę, to większość z tych kierunków nie jest łatwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten pierwszy to na pewno bardzo pożyteczny kierunek! Po opisie mam wrażenie, że rzeczywiście nauczy konkretnych rzeczy, a nie tylko ogólnikowo brzmiących prawd ;)
    Ja sama chyba w żadnym z tych kierunków bym się nie odnalazła, bo nie lubię informatyki i wgl ten cały postęp to mnie tylko przytłacza... :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Neuroinformatyka - to musi być mega ciekawe :D
    Super, że powstają nowsze i bardziej nowoczesne kierunku :)

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.