piątek, 19 sierpnia 2016

„[…] codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy” cz. IX

W dzisiejszym poście znowu trochę o zwierzętach. Tym razem wszystko, co dziwne, niespotykane, ale także – urocze.

Królik morski Nie wiem, czy o nim już słyszeliście, ale jakiś czas temu Japonia, a z nią świat, oszaleli na punkcie tego ślimaka. Tak, mimo że jego czułki wyglądają jak uszy, a umaszczenie jak puszyste futerko, jest to gatunek ślimaka, Jorunna parva. Występuje na dnie ciepłych wód Oceanu Spokojnego u wybrzeży Filipin, Japonii, Tanzanii, Papuy i Nowej Gwinei.


Trzewikodziób to, można powiedzieć, chiński odpowiednik naszego bociana. Choć gniazda budują na ziemi, tuż przy zbiornikach wodnych, to bardzo często można je zobaczyć brodzące wśród pól ryżowych oraz innych plantacjach zalewanych wodą, a także na bagnach. Najbardziej charakterystyczne u trzewikodzioby są ich krótkie, grube i szerokie dzioby, idealne do szukania pożywienia w mule.


Suhak stepowy Pierwsze ślady jego bytowania pochodzą ze środkowego plejstocenu (ok. 1 mln lat temu). Fani „Epoki lodowcowej” będą kojarzyć suhaki z pierwszej części tego filmu. To prawda, te zwierzęta żyły wspólnie z mamutami i przeżyły zmiany klimatu na przełomie plejstocenu i holocenu. Dawniej występowały na półpustyniach i stepach całej Eurazji, dziś są gatunkiem krytycznie zagrożonym, endemicznym występującym w Mongolii. Charakterystyczna u nich trąbka, przerośnięta, elastyczna struktura nosowa, służy do filtrowania zanieczyszczonego piaskiem powietrza podczas letnich migracji, a w czasie zimy – do ogrzewania go.


Modliszka storczykowa zamieszkuje lasy deszczowe Południowo-Wschodniej Azji, spotyka się je na Borneo, w Chinach, Indiach, Malezji, Tajlandii i Birmie, głównie w górnych partiach drzew. Natura dała modliszkom tego gatunku idealne wręcz przystosowanie do polowania. Zwierzęta te czyhają na ofiarę na kwiatach storczyka, dzięki czemu jeszcze lepiej wtapiają się w otoczenie.


Satanic leaf gecko (można to przetłumaczyć jako „szatański gekon w kształcie liścia”, ale jeśli macie inne pomysły, to piszcie) występuje po wschodniej stronie Madagaskaru i jest dla niego gatunkiem endemicznym. Jak sama nazwa wskazuje, jaszczurka ta, a konkretniej je ogon, przypomina liść.



Żaby szklane występują w lasach Ameryki Środkowej i Południowej. Swoją nazwę zawdzięczają przezroczystej skórze na brzuchu, przez którą widać narządy wewnętrzne żaby. Poza tym, czy to zwierzę nie przypomina Wam kogoś?



Jelonek czubaty wygląda dość zaskakująco – jego słodki pyszczek, sarnie oczka, urocza fryzurka i… wystające kły. Czyli jak wyglądać słodko i groźnie jednocześnie. Jelonek zawdzięcza swoją nazwę dłuższym włosom na czubku głowy, które przykrywają jego krótkie poroże. Samce wyposażone są w kły, które dorastają do 2,5 cm. Kolejną ciekawostką na temat tego zwierzęcia jest to, że w okresie godowym oraz w przypadku zagrożenia wydaje dźwięki przypominające szczekanie psa.


Źródła tekstu: viralnova.com, pl.wikipedia.org, takizwierz.blog.pl, własne obserwacje
Źródła zdjęć: plus.google.com, inhabitat.com, wired.com, filing.pl, listyznaszegosadu.pl, pl.muppet.wikia.com, takizwierz.blog.pl, paranormalne.pl
 ____________________
Przepraszam, że spóźniłam się z postem, ale przygotowałam sobie kilka tematów, jednak każdy okazał się totalną klapą, więc przez te kilka dni szukałam kolejnych tematów, a że historia lubi się powtarzać, to niestety musiałam wykorzystać swoje wyjście awaryjne, jakim jest ten post.
Bardzo jestem ciekawa tego, czy bylibyście zainteresowani postami z serii „powtórek do matury”. Oczywiście nie nauczę Was matematyki, fizyki, chemii, angielskiego i tych wszystkich typowo pamięciowych przedmiotów, natomiast mogę Wam pomóc z polskim, z którego matura – według mnie – to trochę myślenia przyczynowo-skutkowego, inteligencji, szczęścia i… umiejętność przesiewania informacji ważnych i ważniejszych. Wiem, że szkoła to ostatnie, o czym chcieliby słyszeć przyszli maturzyści czy w ogóle uczniowie, a dorosłych czytelników już to nie interesuje, to jednak jeśli bylibyście w jakiś sposób zainteresowani, to proszę głosujcie na „Tak” w ankiecie. 

25 komentarzy :

  1. Nie wiedziałam wcześniej o żadnym z tych zwierząt, jedynie suhaka kojarzyłam z "Epoki lodowcowej". Nienawidzę ślimaków, ale królik morski wygląda nawet słodko. ;) Powtórka do matury przyda mi się dopiero za dwa lata, ale w sumie mogłabym już coś o tym poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o takich słodziakach! Jestem oczarowana królikiem morskim :)świetny post, gratuluję pomysłu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. O, jakie niesamowite zwierzęta! O niektórych z nich już słyszałam ponieważ jak byłam młodsza to miałam obsesję na punkcie biologii i zwierząt - do dzisiaj mam masę książek i atlasów z barwnymi ilustracjami ^-^

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta modliszka wygląda cudownie. Jako fanka storczyków, chętnie bym taką modliszkę ugościła! Gekony lubię, aczkolwiek ten wygląda na dość niebezpiecznego. Super post, wcześniej o żadnym zwierzęciu/owadzie nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w tym króliku morskim :-) Muszę przyznać ,że Twój post jest niezwykle fascynujący-uwielbiam takie ciekawostki. Miłego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten królik morski to mój faworyt z całego wpisu! Świetny pomysł na notkę. Uwielbiam zwierzęta, więc z chęcią dowiedziałam się czegoś nowego na ich temat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie posty! Mnie właśnie zawsze fascynowaly takie dziwaczne morskie zwierzątka :)
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten królik jest bardzo słodki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dołączam się do achów nad królikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale śliczny królik
    Nie sądziłam , żę są króliki morskie
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Królik morski to chyba najmilej wyglądające zwierzę z tego postu. Jelonek też byłby fajny, tylko te kły wyglądają dosyć groźnie. A gekon rzeczywiście ma takie szatańskie spojrzenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację. "I don't care" wszędzie się spotyka i można powiedzieć, że jest oklepane. Do Chodakowskiej i pokazywaniu fit dziewczyn na blogu mi wiele brakuje. Już się zbyt dużo motywacji naoglądałam w internecie, ale nie celowo i ta tematyka już mi soę przejadła.

      Usuń
  12. Fajne ale ja I tak wole koty I psy

    OdpowiedzUsuń
  13. O większości istnienia z nich nie miałam pojęcia! :O Najbardziej zachwyca jelonek czubaty, przyznaję bez bicia :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie kochane stworzonka :) króliczek jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że istnieją takie zwierzęta... ciekawy post! :D Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Królik wydaje się być chyba najsympatyczniejszy. ^^
    Jeśli chodzi o powtórki do matury to cóż ... czemu nie, chociaż sama maturę mam za kilka lat to na pewno czegoś nowego bym się dowiedziała. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Królik wydaję się być najfajniejszy ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  18. Królik morski jak zawsze mnie rozczulił :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wow trzewikodziób wzbudza respekt:D bym nie chciała dostać tym dziobem xd obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowite zwierzęta. Trzewikodziób wygląda strasznie, nie chciałabym go spotkać na drodze, zdecydowanie odstrasza.

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.