sobota, 30 lipca 2016

Piaskiem malowane

Można rysować pastelami, farbami, ołówkiem, nawet długopisem, ale… czy można rysować piaskiem?

Wszystko zaczęło się w 2009 roku, kiedy to Kseniya Simonova wygrała „Ukraine’s Got Talent”. Filmiki z pokazem jej umiejętności stały się ówczesnym hitem Internetu. Cztery lata później Tetiana Galitsyna wygrała polski „Mam talent”, dzięki czemu i w Polsce sand animation stało się dość popularne.
Malowanie piaskiem polega na przesypywaniu piasku na podświetlonym szklanym stole, na który jest skierowana kamera, a obraz wyświetla się na dużym ekranie. Ważne jest, aby w trakcie pokazu na sali panowała ciemność. Artyści dobierają także odpowiednią muzykę do malowanych scen, dlatego pokazy sand animation świetnie nadają się na wesela, rocznice, imprezy firmowe. Piasek może ukazać historię poznania pary młodej, najważniejsze wydarzenia z życia małżeństwa czy wartości, jakimi kieruje się firma.

Choć wspomnienia są bezcenne, a taki pokaz potrafi wycisnąć łzy z oczu, to kosztuje on naprawdę dużo, około 3 tysiące złotych. Istnieje oczywiście bardziej przystępna wersja – artysta nagrywa pokaz i przesyła parze młodej, aby mogła odtworzyć go na weselu. Kosztuje to około tysiąc złotych.

Źródła tekstu: malowaniepiaskiem.com, kacikinspiracjislubnych.pl, własne obserwacje
Źródła zdjęć: tramage.com, ungarn-incentives.de

____________________
Cześć, post spóźniony, bo jestem chora (choroba w lato, można? Można!) i przez ostatnie kilka dni czułam się okropnie. Teraz już mi trochę lepiej, więc naskrobałam coś dla Was. Ostatnio nie mogę znaleźć jakiś fajnych, oryginalnych artystów, o których chciałabym napisać... Czy wszystko już powstało...?

23 komentarze :

  1. Widziałam wideo jak jedna z tych dziewczyn malowała piaskiem - niesamowite jest z jaką precyzją i szybkością to robiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, te obrazy są przepiękne! Kto by pomyślał, że z piasku można stworzyć takie cudo :)) Poza tym cena kosmiczna - raczej nie będzie mnie stać na taki pokaz xD

    Ale tak się zastanawiam...te obrazki są mega nietrwałe i jest to trochę niepraktyczne. Wystarczy, że zawieje wiatr i już po nim :((

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz widzę takie coś (bo raczej stronię od talent show :)) i jestem oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam, jak ten występ zrobił mega show i ludzie aż płakali. Wygląda to naprawdę niesamowicie i zazdroszczę takiego talentu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robi wrażenie,coś niesamowitego! Ale trzeba mieć talent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam kiedyś jak pani rysowała piaskiem, robi to naprawdę wielkie wrażenie ;)


    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz miałam możliwość zobaczyć coś takiego w "Mam Talent" dwa lata temu :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  8. widziałam kilka takich filmików, coś pięknego :)
    http://exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś w "mam talent" występowała jedna dziewczyna z mojego miasta, śpiewała, ale w jej grupie była też druga, która zaraz przed nią malowała piaskiem. I to ona przeszła (co mnie akurat nie dziwi, bo miała bardziej oryginalny talent). Domyślam się, że to może była ta dziewczyna, która wygrała program. Robiło to na mnie wielkie wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak z ciekawości, jakie masz jeszcze książki o Japonii? Jakie polecasz?

      Usuń
  10. Łączę się z Tobą, sama choruje w lato, haha.
    Kiedyś widziałam filmik, gdzie ktoś tworzył sztukę z udziałem piasku. Muszę przyznać, urzekło mnie to ogromnie!

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, robi to wrażenie i jestem pełna podziwu dla takich artystów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wracaj do zdrowia :) a ta sztuka robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio poleciałam koleżance przeczytać ten post i pomyśleć nad takim występem na weselu, więc być może ją zainspirowałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie rysowanie/malowanie piaskiem świetnie wygląda, efekty są zadziwiające. Wracaj szybko do zdrowia.
    Ostatnio przy okazji ŚDM słyszałam o Maćku, który mocno zaangażował się w organizacje tej uroczystości, lecz na początku lipca zmarł na nowotwór i nie doczekał się wizyty papieża. Jest to bardzo wzruszające i kiedy to usłyszałam to poryczałam się. Pomyślałam, że może to być pouczający pomysł na wpis. :)

    starwarspoland.blogspot.com
    1001zakatkowswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam jak oglądała to w Mam telent. Cóż to był za widok!
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. To nie talent tylko magia ! ja nawet nie potrafię na kartce narysować prostej linii,hihi

    madzik-world.bospot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdrowiej szybko! :)
    Malowanie piaskiem to coś pięknego! Tak bardzo kibicowałam tej kobiecie co była w mam talent i cieszyłam się jak wygrała :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialnie to wygląda :) poza tym, wracaj do zdrówka:)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialny talent i pomysłowość trzeba mieć żeby takie cuda tworzyć :) Oglądałam i ukraiński "Mam Talent" i nasz polski i nadal jestem pod wrażeniem poczynań tych kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie, że poruszyłaś ten temat. Rzadko widuję go na blogach, a myślę, że tworzenie takich dzieł za pomocą piasku jest wyjątkową umiejętnością.

    PS. Czy można wiedzieć, jak wyczarowałaś akapity w poście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyczarowałam. ;) Posty piszę w Wordzie, bo mi wygodniej i tam robię akapity, a następnie wklejam do Bloggera. ;) Nie lubię braku akapitów, więc musiałam sobie z tym poradzić. Troszkę okrężną drogą, ale są. :D

      Usuń
  21. Pamiętam tamten występ, był zdecydowanie bajkowy, wzruszający i piękny.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.