środa, 8 czerwca 2016

Nieznana moc olejów

Są w stu procentach naturalne, podkręcają smak sałatki, a do tego jeszcze mogą być używane do pielęgnacji twarzy i ciała. Mowa o olejach. Bo po co wydawać fortunę na „idealny” krem, skoro matka natura daje nam wszystko to, co nam potrzebne?

Olej kokosowy
Olej kokosowy to teraz chyba najbardziej znany olej, pomijając oliwę z oliwek. Nie ma się co dziwić – jest wielofunkcyjny; nadaje się zarówno do gotowania, jak i do pielęgnacji. Jest otrzymywany z kopry czyli miąższu orzechów palmy kokosowej. Olej kokosowy w temperaturze pokojowej jest białym ciałem stałym. Rozgrzany na patelni lub w palcach staje się przezroczystym płynem. Można go stosować nie tylko do smażenia. Nadaje się do nawilżania zarówno ciała jak i twarzy, a wcierając go w końcówki włosów, utrzymujemy je w dobrej kondycji. Idealny również jako krem pod oczy.

Oliwa z oliwek idealnie nadaje się do pielęgnacji wrażliwej skóry, świetnie sprawdza się także jako zmiękczacz do skórek przy paznokciach, oraz baza do peelingów czy masek do włosów. Sama stosuję ją jako nawilżający krem do rąk.

Olej z czarnuszki
Olej z czarnuszki jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, beta-karotenu i witaminy E. Pomaga zwalczyć łupież i trądzik. Można go także stosować jako krem antybakteryjny, ponieważ dość szybko się wchłania. Sama stosuję olej z czarnuszki, kiedy na twarzy wyskoczy mi jakiś „nieprzyjaciel”.

Olej z dzikiej róży to serum młodości. Zwalcza wolne rodniki, uelastycznia skórę i spłyca zmarszczki, dzięki czemu spowalnia proces jej starzenia. Jest też idealny dla skóry naczynkowej – wzmacnia naczynia krwionośne. Rozjaśnia przebarwienia na skórze i pomaga wygoić rany.

Olej z pestek winogron oprócz nienasyconych kwasów tłuszczowych zawiera kwas linolowy, który przyspiesza odnowę komórkową i reguluje wydzielanie sebum. Idealny jako maska do włosów – nawilży je bez obciążania. Ma delikatny zapach i jest dość tani, dlatego stanowi konkurencję dla codziennych balsamów i olejków do masażu. Jest też świetną bazą do kosmetyków DIY. 


Źródła tekstu: macademiangirl.pl, poradnikzdrowie.pl
Źródła zdjęć: olej-kokosowy.eu, stressfree.pl 

19 komentarzy :

  1. Sama ciągle odkrywam olejki i jestem zachwycona :) Na razie jestem na etapie podniecania się olejem kokosowym :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie olejek makadamia robi robotę - jak to mówią. Nie dość, że regeneruje skórę i paznokcie to nawilża pięknie włosy! Polecam i pachnie lekko orzechami.
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejek rycynowy, arganowy - świetny na włosy. :) Jest wiele substancji pochodzenia naturalnego z których można korzystać. Przykładowo bluszcz zwyczajny, porastający drzewa i ogrodzenia idealnie zwalcza łupież, trądzik oraz grzybicę stóp - ale tylko stosuje się zewnętrznie, jako płukanki, bo jakbyś wypiła napar to byś się zatruła. :)
    To taki przykład, bo trochę w tym siedzę i mogę polecić. Z dostępnością nie ma problemu, dobry jest jeszcze na błyszczenie skóry. :)

    Pozdrawiam
    http://bloogpseudoarytstyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. stalam sie ostatnio wielka fanka wszelkich olejkow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o ich tak szerokich zastosowaniach :)

    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  6. Uzywam oleju kokosowego i bardzo go lubie ;)
    mondayxmorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ostatnio bardzo polubiłam olej kokosowy ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  8. Używam olejku kokosowego :D

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Olej kokosowy jest wspaniały! Bardzo dobrze radzi sobie z demakijażem, zwłaszcza kremów BB. Jestem wielką fanką stosowania olejów i muszę wypróbować te wymienione w Twoim poście, ponieważ oleju z czarnuszki nie miałam jeszcze okazji stosować.
    :)

    http://stop-wasting-oxygen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem zdania, że zamiast wielu produktów można kupić jeden, naturalny, np. olej kokosowy, który jest wielofunkcyjny :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. olej kokosowy- to moj must have zarówno w pielęgnacji jak i kulinarnie;) a olejku z czarnuszki uwielbiam uzywac do włosow;)
    justbasicstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle dobrego słyszałam o oleju kokosowym ale jakoś nie chciałabym go próbować :) Nie dla mnie :)
    Anonimoowa - Klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Lisie Piekło szaleje za olejem kokosowym! ;)

    Ale że oliwa z oliwek jako nawilżający krem do rąk? :O W głowie mi się to nie mieści! :O

    KULTURA & FETYSZE BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawił mnie ten olej z czarnuszki :) Jest dostępny tak po prostu w aptece?

    INNA MYŚL [blog] | FILMIKI :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio zaczynam poznawać moc różnych olejków. Kupiłam sobie kokosowy do smażenia, ale ma taką konsystencję jak świeczka i trudno mi go wydłubać z opakowania ;)
    Oprócz niego używam oleju lnianego. Dodaję go do twarożków i olejuję nim włosy.
    Z oljem z czarnuszki się nie spotkałam, ale gdy mama dodała czarnuszkę do domowego chleba, to mi nie smakował.
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  16. Widać, że te oleje mają wielofunkcyjne zastosowania... ;D

    world-chinese-rat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko co jest z kokosu jest dla mnie mistrzostwem!!:)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. olej kokosowy uwielbiam!
    oprócz tego uzywam oleju rycynowego na paznokcie, ich kondycja znacząco mi się poprawiła odkąd go stosuje, czasami jeszcze używam na włosy/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.