niedziela, 23 marca 2014

„Naj”różniejsze


Najsłodsze, najdziwniejsze, najdroższe... Czyli wszystko „naj” w tym oto poście. Zapraszam.


Columbia Basin pygmy rabbit


 Czyli jedno z najsłodszych zwierząt, jakie widziałam w życiu. Ten królik jest najmniejszym w Ameryce Północnej; jako jedyny kopie nory i żyje w środowisku bylicowym (sagebrush habitat), żywiąc się bylicami (sagebrush).

Wężymord czarny korzeń


Czyli najdziwniejsza nazwa,  jaką się spotkałam. Pochodzi ona z czasów, kiedy w medycynie ludowej używano tego warzywa jako leku po ukąszeniu żmii.
Pochodzi z południowej i środkowej Europy oraz części Azji. Podobno w smaku przypomina szparagi (jego smak jest mniej delikatny). Zwiera wiele ważnych makroelementów, m. in. sód, potas, żelazo, wapń oraz witaminy: E, B1,B2 i C.

Kozibród porolistny (salsefia)


Najbardziej zadziwiające warzywo; nie tylko pięknie i oryginalnie wygląda w ogródku, ma również jadalne korzeń i liście. Salsefia jest łagodna i subtelna w smaku. Najlepiej jest przygotowywać je na parze, ponieważ jest łamliwe. Źródło witamin E, B1,B2 i C oraz niektórych makroelementów, m. in. wapnia i żelaza.

Mastif tybetański


Najdroższy pies świata (ceny osiągają wartość kilkuset tysięcy dolarów); dziś uznawany w Chinach za symbol statusu, kiedyś obrońca świątyń w Tybecie. Piękny i majestatyczny, z wyglądu przypomina lwa.


Największa komórka roślinna i zwierzęca


Do największych komórek roślinnych zalicza się włókna ramii, a do największych komórek zwierzęcych – komórki jajowe strusia afrykańskiego.


Źródła tekstu: en.wikipedia.org, 
pl.wikipedia.org, 
własne obserwacje, 
„Galileo”,
Źródła zdjęć: hiuhime.com, 
oliveandflour.blogspot.com, 
pl.wikipedia.org, psy-pies.com, 
humana.org.pl, wroclaw.gazeta.pl

________________________
Wiem, wiem,posty miały się pojawiać częściej, jednak nie przewidziałam jednego - awarii prądu w moim domu, byłam więc odcięta od Waszych przez tydzień... Prawie wszystko nadrobiłam, pozostaje mi tylko je skomentować. 
Do napisania. :) 

6 komentarzy :

  1. Mega ciekawy post :)
    A mastif tybetański cudowny!
    Zapraszam serdecznie na nowego posta :)
    www.seeelow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham zwierzeta , ale nie wiem czy chcialabym takiego drogiego psa, bałabym sie ze ktos mi go porwie

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak się pewnie tego po mnie spodziewasz w pierwszej kolejności powiem, że ten piesio i króliczek skradli mi serduszko, te zwierze są takie słodkie <3 Uwielbiam próbować nowe warzywa, ale wątpię, że powyższe znajdę w supermarkecie. Ciekawe jak wielkie są te komórki, to pozostanie tajemnicą ;o

    Ty i te twoje pomysły :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdziłam, że nie będę pisać, ile to ma cm bo to raczej nikogo nie interesuje. Ale Ty i tak pozostaniesz dla mnie zagadką. ;p Komórki roślinne - 25-50 cm długości; komórki zwierzęce - objętość 700 cm3. Rozszerzona biologia robi swoje. ;p

      Usuń
  4. króliczek jest przesłodki <3
    właśnie dzisiaj koleżanka w szkole opowiadała mi, że właśnie mastify tybetańskie są najdroższymi psami na świecie ;P

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.