poniedziałek, 4 listopada 2013

Nikt nie jest za stary, żeby realizować marzenia



We współczesnym świecie mamy narzucone reguły piękna: młodość, nieskazitelna cera, zero zmarszczek, świetna figura.
Mam już serdecznie dość widoku coraz to chudszych i chudszych modelek oraz narzekań kobiet, które, choć są bardzo szczupłe lub „w sam raz”, uważają, że wyglądają grubo. Jesteśmy otoczeni przez to, co nazywa się „modą” i „pięknem”. Pięknem czego? Nóg jak patyki, wyrazem twarzy takim, jakby modelka wieczorami robiła za worek treningowy? Do tego naiwnie wierzę, że kiedyś któraś z nich choć zmieni wyraz twarzy. Nuży mnie widok plastiku oraz botoksu i innych chirurgicznych sztuczek.
Rytualne, doroczne odwiedzenie Pudelka dało mi – o dziwo – nadzieję. „Modne, szykowne, nowoczesne 80-latki podbiły serca projektantów”* – czytam. Podobno nakręcono o nich film dokumentalny. Jestem go bardzo ciekawa. 


To kontrowersyjny temat. Patrzę na zdjęcia i wydaje mi się to trochę nie na miejscu, jakby oderwane od rzeczywistości, wyrwane z jakiegoś kontekstu, jakby te panie zapomniały na chwilę, że są stare... Jednak wrażliwość, a także szczęście, energia i jakiś dziwny magnetyzm, które emanują z tych kobiet, sprawiają, że nie tylko zaczarowały mnie te zdjęcia tak, że szybko o nich nie zapomnę, ale także pokazały, że każdy ma prawo robić to, co chce i spełniać swoje marzenia.



Jestem więc na tak. Jestem na tak, jeśli chodzi o tego typu kampanie. Jestem na tak, jeśli chodzi o spełnianie marzeń tych kobiet, i choć ktoś powiedziałby może: „Babciu, już nie pora, nie ten czas, daj zarobić ładnym i młodym”, to, gdybym była w wieku tych „starszych modelek”, jeszcze nieśpieszno byłoby mi do domu starców czy w to „lepsze miejsce”. Starość nie jest po to, aby siedzieć w domu i robić wnukom sweterki na drutach. Starość jest po to, żeby spełniać marzenia, których nie zdążyło się spełnić kilkadziesiąt lat wcześniej. I choć może skok na bungee nie jest zbyt dobrym pomysłem, to wejście w rolę, którą zawsze chciało się grać, jest możliwe i niekiedy zaskakujące w skutkach. 


Parę lat temu myślałam, że moja babcia o niczym innym nie marzy, jak o tym, żeby gotować mi obiady i opowiadać bajki... A jednak gdybym spytała: „Babciu, jakie było twoje marzenie, kiedy byłaś młoda?”, może zaskoczyłaby mnie odpowiedzią inną niż: „Chciałam być dobrą żoną i matką”.


* Źródło cytatu oraz tematu: 
pudelek.tv/video/80-letnie-modelki-Chcemy-cieszyc-sie-zyciem-3360/

Źródło zdjęć: pudelek.tv
 ____________________
No nieźle, nie pisałam ze dwa tygodnie. Wytłumaczenie mam, a jakże. Nie dosyć, że weny nie było, to jeszcze zmieniałam profil z humanistycznego na bio-chem i powstało małe zamieszanie w moim życiu. To tak w skrócie.
Pomysłów też nie ma, więc jeśli chcecie, żebym napisała o czymś konkretnym, dajcie cynk, a ja to znajdę (a przynajmniej się postaram).
Przypominam o LOTERII, zgłoszenia przyjmuję do 15 listopada do godziny 23:59.
Mam nadzieję, że nowy wygląd Wam się podoba, choć moja koncepcja była zupełnie inna, ale to wygląda chyba całkiem całkiem.
Miłego tygodnia i byle do piątku!

12 komentarzy :

  1. Wygląd bloga, jest minimalistyczny ale zachwyca ^^
    Z ciekawości przeczytałam ten temat na pudelku. Ja również jestem za, odnośnie takich kampanii. Wyszło coś naprawdę ciekawego i godnego uwagi, a w 21 wieku nie jest tak łatwo zaskoczyć ludzi.
    Oby więcej takich 'produkcji' było.
    Pozdrawiam, Red. xx

    OdpowiedzUsuń
  2. obserwuję i liczę na rewanż
    http://darka-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Starość jest po to, żeby spełniać marzenia, których nie zdążyło się spełnić kilkadziesiąt lat temu' - bardzo mądre zdanie..
    A wygląd oczywiście spoko, ładnie, czytelnie, nie ma czego się uczepić ;)

    the-world-of-fucksucker.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, podniosłaś moją samoocenę. A ja uważam, że one są piękne.
    Wygląd jest ładny, taki świeży, ja byłabym zadowolona- nie marudź. A co do pomysłu na post to, może zrobisz post, który będzie przeciwieństwem tego, czyli o chudych, "pięknych" modelkach. Co poświęcają dla bycia "pięknymi". Eh... temat rzeka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Popieram Twoją opinię.
    Nie mogę doczekać się wyników rozdania :)
    Szczerze mówiąc, to oczywiście nie wiem jaki miałaś zamysł dotyczący wyglądu bloga, ale wyszło świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny blog. Ciekawie piszesz :) Zapraszam do siebie (zaobserwowałam :D )
    http://this-is-my-life-wercia1023.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jest za późno na spełnianie marzeń :)
    Śliczny wygląd.

    manuelaa-nela.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiek to żadna granica, zawsze można spełnić marzenia:)
    http://nolongernightmare.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny blog :*
    Zaobserwujesz? : slodkieslodkieczary.blogspot.com
    Polubisz ?: https://www.facebook.com/pages/S%C5%82odkies%C5%82odkieczary/508516302558214?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  10. nowy wygląda bloga bardzo mi się podoba ;)
    nie słyszałam o tej kampani, ale również jestem jak najbardziej za!
    Gonitwa za młodym, pięknym wyglądem może wykończyć, a ja chcę tak żyć, aby być szczęśliwa z mojej pierwszej zmarszczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account
    it. Look advanced to far added agreeable from you!
    However, how can we communicate?

    My web-site :: commercial mold remediation contractor

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.