piątek, 10 maja 2013

Sztuka użytkowa – ładna i przydatna




Czy balony mogą unosić się pod sufitem w nieskończoność? Jak – według artystów – można pomóc biednym dzieciom? Czasem sztuką zostaje rzecz, która wydaje się tak oczywista, że nigdy byśmy na nią nie wpadli...



Jako dziecko zapewne każdy marzył o tym, aby baloniki z helem, które kupowaliśmy, nigdy nie opadały na ziemię (jeśli w ogóle dotrą do domu). Od dzisiaj nasze marzenie z dzieciństwa może się spełnić!
Boris Klimek, młody artysta ze Słowacji, wyczarował balony-żyrandole ze... szkła. Niestety, są one robione ręcznie, więc cena takiej ozdoby to pięćset dziewięćdziesiąt złotych lub więcej.
Mimo to miło popatrzeć na uśmiech dziecka trzymającego swój „balonik” za sznurek, który służy także do zapalania lampy.
Żyrandol-balonik dostępny jest na stronie zyrafyzszafy.pl.

Jest wiele organizacji, które pomagają biednym, bezdomnym dzieciom. Każdy z nas umie wymienić choćby kilka takich instytucji. Pewna kobieta wolała to rozegrać zupełnie inaczej...
Julie Plottier wpadła na pomysł, aby pomagać biednym dzieciom przez sprzedawanie własnoręcznie robionych lamp. Wykonywane są one przez kobiety na Madagaskarze.
Ich cena wynosi około pięćset dwadzieścia złotych. Dostępne na stronie bubamia.pl.

 



Maria Skłodowska-Curie oraz jej mąż, Pierre Curie, byli związani z chemią. To właśnie oni odkryli promieniotwórcze pierwiastki. Praca Pani Jurek to hołd dla ich pracy, a przede wszystkim dla Marii, ponieważ ta ozdoba powstała w dwa tysiące jedenastym roku – roku Marii Skłodowskiej-Curie.
Maria S.C. to autorka pomysłowej konstrukcji żyrandola z... Probówek. Co więcej, można go ozdobić. Wkładając do tych naczyń kwiaty czy wlewając kolorowe barwniki, uzyskamy świetny i oryginalny efekt.
Za taką ozdobę zapłacimy około osiemset złotych. Dostępne za stronie pufadesign.pl



„Narysuj sobie lampę!” – zapewne właśnie to hasło miał w głowie konstruktor tak zwanej drawlamp.
Budowa urządzenia sama w sobie nie jest skomplikowana: to żarówka oraz tablica do pisania pisakami z dziurą w środku. Można narysować co się komu żywne podoba. Żarówkę, stworka lub projekt własnej lampy – co kto lubi.
Cena to około sto sześćdziesiąt złotych. Dostępna na stronie deco24.pl.


 
 Porcelana od zawsze była kojarzona z luksusem.
Taka oryginalna kolekcja kubków w kształcie twarzy to pomysł studio projektowego o nazwie Endesign prowadzonego przez Natalię Gruszecką i Jakuba Kwarcińskiego.
Taki kubeczek kosztuje od pięćdziesięciu do stu lub dwustu złotych. Dostępne na pl.dawanda.com.




 Źródła tekstu: program w telewizji pt. „Pani Gadżet” oraz własne obserwacje
Źródła zdjęć: urzadzamy.pl, bubamia.pl, robie-literowki.blogspot.com, domosfera.pl, deco24.pl, pakamera.pl

14 komentarzy :

  1. Nie wiedziałam, że Maria skonstruowała taki żyrandol. Wszystkie rzeczy są fajne, szkoda że takie drogie.
    twojatworczosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite, fajny efekt by był gdyby włączyć lampę z probówek, do których wlane by były barwniki... chciałabym to widzieć! Niesamowity jest też ten balon...

    OdpowiedzUsuń
  3. żyrandole-baloniki OCZAROWAŁY MNIE totalnie! :D
    i bardzo podoba mi się Twój obecny wystrój i styl :)

    Pozdrawiam cieplutko :) Cholera Naczelna / 4cholery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym chciała mieć żyrandol z probówek.
    Nie ma bata, jest świetny XD
    A drawlampy?
    OHO!
    Niewątpliwie zrobiłabym z tego kolejne czarno-białe bydło :p Zresztą... jak to ja XD.
    Nie no, ale kubki i tak są najlepsze. Wgle taki kubek na parapecie postawić i mieć bekę jak koledzy przyjdą :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy post! Może przyznać się do jednego z moich zboczeń.. kocham lampy i żyrandole. :D

    O Lampach "balonach" słyszałam już nie raz, i tylko chwila dzieliła mnie przed jej zamówieniem, jednak pohamowałam się. Mam lampę w pokoju, po co mi kolejna? I za taką cenę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny byłby efekt, ja jak byłam młodsza to zawsze chciałam żeby taki balonik z helem mnie uniósł :3

    http://zuuza-zuzaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny blog
    i zapraszam na bloga www.majkamoryn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Drogie kubeczki serio :o
    + Nowa notka http://tanecznedusze.blogspot.com/2013/05/maska-pilomax_2465.html
    Zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post, jak i sam blog. Inny niż wszystkie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. najbardziej do gustu przypadły mi żyrandole-baloniki ;) a co do drawlamp, to zainspirowało mnie do wykonanie takiej lampki ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. masz fajny styl pisania
    po prostu super blog :)
    obserwuje od dawna lecz ostatnie nie wchodziłam na bloggera i nie zaglądałam
    a w wolnej chwili zapraszam do mnie http://pamientnikzuzu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł z tymi lamkami-balonikami:)
    POZDRAWIAM M.

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.