środa, 20 marca 2013

„Chodź, pomaluj mój świat...” – Friedensreich Hundertwasser

Mamy czasem takie dni, w których zaszylibyśmy się w czterech ścianach i nie pokazywali światu. Myślimy, że nic nas nie wyciągnie z tego „dołka”, ale mylimy się! Na świecie pełno jest rzeczy lub osób, które potrafią odmienić ten szary świat. Przykładem takiego człowieka jest Friedensreich Hundertwasser.




Był austriackim malarzem, grafikiem i rzeźbiarzem. Studiował w wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych, ale rzucił ją po trzech miesiącach.
Artystę inspirowali Egon Schiele i Walter Kampmann. W obrazach Schielego Hundertwassera zainteresowały domy i mury, a w pracach Kampmanne – "Seelenbäume” czyli "Drzewa z duszą". Rezultatem są prace: „Deszczowy dzień z Walterem Kampmannem" i "Dzień dobry, panie Kampmann".
Hundertwasser unikał regularności i linii prostych, stosował różniące się od siebie kolory. Budowle często urozmaicał różnymi kopułami czy kolumnami. Cechą charakterystyczną jego prac były nieregularne okna o różnych kształtach i rozmiarach.
Mimo że Hundertwasser nie żyje od 85 lat, jego prace zawsze będą zaskakiwać i cieszyć.

Cytat w tytule zaczerpnięty z piosenki Dwa
Plus Jeden - "Chodź, pomaluj mój świat"
Źródła tekstu: pl.wikipedia.org, własne obserwacje
Źródła zdjęć: culthole.blogspot.com, blog.roomorama.com

____________________
Ten artykuł napisałam dość dawno temu i postanowiłam wreszcie go opublikować. Wyszedł strasznie krótki, jak na mnie, ale mam nadzieję, że Was zaciekawił
Chciałam także podziękować za 82 obserwatorów i za to, że wchodzicie na tego bloga.

12 komentarzy :

  1. Gratulację 82 obserwatorów.

    To nic, że post jest krótki :) Oczywiście, to było dość spore zaskoczenie dla mnie. Wchodzę na bloga, a tu nagle króciutka strona. Jednak zawarłaś całą treść.

    Pozdrawiam Cię gorąco i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne te budynki, aż cieplej się na sercu robi :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Super blog! Obserwujemy?
    Zapraszam:-
    http://love-lm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne <3
    Trzeba mieć talent ♥

    http://zuuza-zuzaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdyby tylko w Polsce byly takie kolorowe budownle, zamiast ciemno burych budowli wznoszących się w wiekszości miast może i my Polacy bylibyśmy bardziej uśmiechnięci ?:D
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejny post o artystach. To lubię.
    Osobiście o Friedensreichu nie słyszałam. Aż do teraz - rzecz jasna.
    Tak to jest, że większość ludzi, którzy wyłamali się spod ścisłych reguł, kanonów, norm kończą jako powszechnie znane persony. Czasami po śmierci, ale ważne, że historia pamięta nazwiska.
    Skoro rzucił studia po trzech miesiącach, to znaczy, że szkoła go tylko ograniczała. Albo był horrendalnie leniwy.
    Kto wie?

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o nim nie słyszałam. A szkoda.
    Ciekawa osoba, a powszechna historia go pomija.

    mysterka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. super blog
    obserwuje i zapraszam do mnie http://fashion-world-fashion-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Heya i am for the first time here. I found this board and I in finding It
    really useful & it helped me out a lot. I hope to provide something again
    and help others like you helped me.

    my homepage: San Antonio TX Homes for Sale

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.