sobota, 9 lutego 2013

Zdrowie i radosć na talerzu - bento

Kuchnia japońska jest jedyną w swoim rodzaju: sushi, ramen, czy właśnie bento, o którym dziś napiszę, to oryginalne dania, które objęły już cały świat. 


 
Bento to danie kuchni japońskiej mające postać pojedynczej porcji na wynos, kupowanej w punktach gastronomicznych lub robionych samodzielnie w domu.
Tradycyjne bento składa się z ryżu, ryby lub mięsa, a także owoców (zazwyczaj na deser) czy gotowanych warzyw. Jest pakowane w specjalne pudełko (bento-bako), produkowane masowo lub specjalne, drewniane i lakierowane.


Dotychczas wielu Japończyków przygotowuje to danie własnoręcznie, aby później zjeść je w pracy czy szkole.
Takie bento to świetne drugie śniadanie: zachęcające do jedzenia, kolorowe i zdrowe! Wspaniały sposób na poprawienie sobie humoru na resztę dnia! 

I w przygotowaniu nie ma nic trudnego!  Sami zobaczcie:


Nawet bez specjalnych foremek można stworzyć wspaniałe rzeczy! Wystarczy odrobina chęci, cierpliwości i kreatywności... A swoje bento możesz schować w pudełku na drugie śniadanie. Musisz jednak uważać, żeby się nie rozwaliło!
Jeśli jednak masz ochotę kupić sobie jakąś foremkę lub bento-bako, to na stronie Bentomania zrobisz to bez problemu. Mają tam naprawdę wspaniały asortyment.

Itadakimasu!


Źródła tekstu: pl.wikipedia.org, moja głowa ;p
Źródła obrazków: t2.gstatic.com, loralook.blogspot.com, blogdelabelleza.com, vivalageek.com, moesucks.com

34 komentarze :

  1. fantastyczne! hello kitty i angry birds mnie rozczuliło! *Q*

    OdpowiedzUsuń
  2. Słodkie, świetny post :D
    Obserwujemy?
    Zapraszam :)
    www.seellow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie.!!. ;D

    http://lifeisbeautifull-niunka.blogspot.com/
    /niunka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękne jedzenie, aż szkoda by było konsumować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, świetne, chyba mam już pomysł na dzisiejszą kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog, szczerze to piszę. Tyle ciekawostek ze świata nie dowiedziałam się chyba przez całe życie :) Staram się odżywiać zdrowo, więc takie "Śniadanka" czy "lunch" to świetna alternatywa dla wszystkich :) Dzięki za inspiracje :)

    Na moim blogu znajduje się lista ulubionych moich blogów, znajdujesz się tam ;) Jeszcze raz dzięki i do następnej notki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne :)

    karmelowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę świetne!
    fajny post, angryyyyyyy biiiiiiiirds!
    Zaobserwowałam twojego bloga
    Zapraszam na mojego i LICZĘ NA TO SAMO jesli ci się spodoba
    willbefineee.blogspot.com
    Będzie mi BARDZO BARDZO miło!

    + NOWY FILM NA MOIM BLOGU

    OdpowiedzUsuń
  9. Na prawdę świetnie, to wygląda i pewnie tak samo smakuje :P Gdy będę miała trochę wolnego czasu możliwe, że spróbuję sama przyżądzić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. hej , super blog :D Zapraszam do mnie ♥
    http://cynamoooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. super blog, kocham ryż ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Jasne, obserwujemy??

    Ryż w Hello Kitty słodki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ smakowicie to wygląda :) Ja też pakuję sobie śniadanie do pojemnika, ale nie to takiego świetnego efektu.

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo podoba mi się ten blog! :) Zapraszam również do mnie na http://totwojczas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny post i cały blog !

    Obserwujemy ?
    maddixoxo1.blogspot.com

    Maddi

    OdpowiedzUsuń
  16. mm.. pyszne i kreatywne *.*
    super blog ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny post :) Ślicznie to wygląda i na pewno jest bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie to słodkieee ;D
    tala-blgguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak to fajnie wygląda ...pewnie też pysznie smakuje ;p

    Świetny blog ;D

    http://mylifedestinationny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. dziękuję za komentarz, poprawił mi humor ;)

    u ciebie równiez świetna notka i świetne zdjecie
    Pozdrawiam

    DEMORDIE.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. i poraz kolejny trafiam na post z jedzeniem! dziewczyny ale robicie mi apetytu ;]
    a ja mialam zabrac sie za diete ;C no coz chyba mi nie wyjdzie :P
    obserwujemy? http://hahoda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. ja chciałabym spróbować sushi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Chciałabym spróbować sushi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja rowniez obserwuje !
    Nie będe pisała tego samego , bo wcześniej juz oddałam komentarz

    Maddi

    OdpowiedzUsuń
  25. aż szkoda jeść tak wspaniale to wygląda :D
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. wygląda bardzo apetycznie! fajna sprawa ;)

    obserwujemy? Daj znać, odwdzięczę się oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo pomysłowe podanie zdrowego jedzonka na pewno zachęciły by niejednego niejadka:)
    Obserwuje?

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję że do mnie zajrzałaś :) I doceniam uwagi. Ale ja po prostu nie umiem pisać ... interpunkcja to dla mnie od zawsze była czarna magia, a wielokropki ... hmm... no cóż tak wychodzi ... może po prostu je lubię. Wiem że źle się czyta to co ja pisze, dlatego tym bardziej jestem wdzięczna, że ktoś dotrwał do końca którejś z notek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawie wygląda, fakt, że jest zdrowe jeszcze bardziej zachęca. Jestem wegetarianką i myśle, że takie danie było by dla mnei odpowiednie ;)

    AB

    alexboooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. heya!

    dzięki za odwiedziny :* kochana mam problem...nie widzę cię w obs. , czy mogłabyś spróbować jeszcze raz? Ja już zaobserwowałam cię :) mam nadzieję, że mnie widać hehe

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za odwiedziny, ja również już obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie jadłam sushi ;( A ten ostatni obrazek widziałam chyba na Bestach lub Kwejku.
    Fajna notka ogółem i super wygląd bloga.

    Obserwuję i liczę na to samo:
    electro-bananek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Chciałabym mieć takie bento codziennie do szkoły. :D
    http://oliwia-zofia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajny blog i ciekawe notki. ; P

    Zapraszam do mnie.!
    Obserwuje i liczę na rewanż

    _________________
    truskafkaa85.bogspot.com

    OdpowiedzUsuń

☆Dziękuję za Twój komentarz
☆Zostaw proszę link do swojego bloga - odwdzięczę się za Twoją opinię
☆Nie uznaję "obserwacji za obserwację", obserwuję tylko te blogi, które mi się podobają.